Garantie

Garantie

Heb je bij een van onze partners een product gekocht, dan mag je er natuurlijk vanuit gaan dat deze in de juiste
staat is en naar behoren blijft werken zolang als je ervan mag verwachten.

Maar, het blijven producten, vaak ook gemaakt door mensenhanden. Dus het kan natuurlijk altijd gebeuren dat het product niet naar behoren werkt of te snel stuk is gegaan. Wij snappen dat dit vervelend is, maar niet getreurd, wij gaan samen kijken naar een passende oplossing.

Lees hieronder even verder wat de spelregels zijn over de garantie. Hoe zit het precies, waar heb je recht op?


Garantie Vanuit
De Fabriek

Het kan zijn dat er een garantie op jouw product zit vanuit de fabrikant.

Je kunt tijdens de garantieperiode het product naar de fabriek sturen zodat zij het kunnen repareren, of vervangen. 


Jouw
Wettelijke Garantie

Uiteraard heb je wettelijke garantie.

Maar wat is die wettelijke garantie dan precies?
Jouw artikel moet voldoen aan wat er beloofd is en wat je redelijkerwijs mag verwachten. Als je bijvoorbeeld een wasbare luier hebt gekocht waarvan de drukknoopjes al na een aantal weken kapot gaan, dan mag je hierover contact opnemen.

Wel is het erg belangrijk dat je het gebrek direct doorgeeft aan de desbetreffende webshop/ winkel zodra je deze geconstateerd hebt.
Als de periode van de fabrieksgarantie is afgelopen, wil dat niet zeggen dat er helemaal geen garantie meer is. Neem gewoon even contact op met hen en dan zal er absoluut worden gekeken naar een passende oplossing.

Gaat jouw product kapot tijdens de garantieperiode buiten jouw schuld om, dan kun je recht hebben op een reparatievergoeding of zelfs vervanging van het artikel. Hieronder staat wat je dan kan doen.


Garantiebewijs

Meestal valt onder het garantiebewijs, het factuur van jouw product.

Tenzij anders en specifiek vermeld bij het ontvangen product.
Deze kun je terugvinden in jouw email of als je een account heb aangemaakt bij de desbetreffende winkel
dan kun je jouw factuur en andere gegevens daar ook terugvinden.