Garantie

Garantie

Heb je bij ikhouvanshoppen.nl een product gekocht, dan mag je er natuurlijk vanuit gaan dat deze in de juiste
staat is en naar behoren blijft werken zolang als je ervan mag verwachten.

Maar, het blijven producten, vaak ook gemaakt door mensenhanden. Dus het kan natuurlijk altijd gebeuren dat het product niet naar behoren werkt of te snel stuk is gegaan. Wij snappen dat dit vervelend is, maar niet getreurd, wij gaan samen kijken naar een passende oplossing.

Lees hieronder even verder wat de spelregels zijn over de garantie. Hoe zit het precies, waar heb je recht op?


Garantie Vanuit
De Fabriek

Het kan zijn dat er een garantie op jouw product zit vanuit de fabrikant.

Je kunt tijdens de garantieperiode het product naar de fabriek sturen zodat zij het kunnen repareren, of vervangen. 


Jouw
Wettelijke Garantie

Uiteraard heb je wettelijke garantie.

Maar wat is die wettelijke garantie dan precies?
Jouw artikel moet voldoen aan wat er beloofd is en wat je redelijkerwijs mag verwachten. Als je bijvoorbeeld een wasbare luier hebt gekocht waarvan de drukknoopjes al na een aantal weken kapot gaan, dan mag je hierover contact opnemen.

Wel is het erg belangrijk dat je het gebrek direct doorgeeft zodra je deze geconstateerd hebt. Als de periode van de fabrieksgarantie is afgelopen, wil dat niet zeggen dat er helemaal geen garantie meer is. Neem gewoon even contact op en dan zal er absoluut worden gekeken naar een passende oplossing.

Gaat jouw product kapot tijdens de garantieperiode buiten jouw schuld om, dan kun je recht hebben op een reparatievergoeding of zelfs vervanging van het artikel. Hieronder staat wat je dan kan doen.


Garantiebewijs

Meestal valt onder het garantiebewijs, het factuur van jouw product.

Tenzij anders en specifiek vermeld bij het ontvangen product.
Deze kun je terugvinden in jouw email of als je een account heb aangemaakt bij ikhouvanshoppen,
dan kun je jouw factuur en andere gegevens daar ook terugvinden.


Help, Ik Heb Een Defect
Product Ontvangen!

Shoot, dat is natuurlijk niet fijn! Dat snappen wij volkomen.

Geef het direct door aan ons. Dan kan het zo snel mogelijk opgelost worden. Het kan zijn dat er in sommige gevallen even om een foto gevraagd wordt, zo kunnen wij het defect vaak al voldoende beoordelen en sneller met een passende oplossing komen. Het is namelijk niet altijd noodzakelijk en wenselijk om het product weer te retourneren wanneer deze defect is. Dat scheelt weer onnodig retourneren. Gewoon even contact opnemen en dan hoor je direct hoe het opgelost gaat worden. Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat het product binnen de garantieperiode stuk gaat. Indien je het product normaal gebruikt hebt, zoals hij bedoelt is, dan heb je recht op reparatie of vervanging. Gebruikersschade valt hier niet onder, laat jij jouw telefoon per ongeluk vallen en breekt daardoor jouw glazen screenprotector, dan valt dit niet onder de garantie bijvoorbeeld. Wij zullen altijd eerst met jou overleggen over de duur van de reparatie en de kosten ervan.

Zo kom jij ook niet voor nare verassingen te staan. Zo bepaal jij zelf of jij de reparatie de moeite waard vindt.